SONUÇLAR

Yaptığımız Anketlerin Sonuçları :
(Proje Uygulama Sayfamız..: http://www.facebook.com/#!/medya.martilari1)

Yaptığımız çalışmaların değerlendirmesini yapmak amacıyla, özellikle bu projeyi yakından takip eden ve yaptığımız uygulamalara birebir katılan öğrencilerin I.Dönem Karne notlarını belirleyip, ardından bu projenin sağladığı ve yaptığı uygulamalara düzenli katılan öğrencilerin II. Dönem Karne notları karşılaştırılmıştır. Yaptığımız uygulamanın niceliksel sonuçları aşağıda gösterilmiştir. Ardından gelen bölümde ise projeye etkin katılan bazı öğrencilerin I.Dönem ve II.Dönem notları gösterilerek arasındaki farkların yaptığımız projenin ne kadar başarıya ulaştığını göstermiştir.


        Yaptığımız uygulamanın sonucunda, %87'lik bir başarı sağlanmış, %11'lik bir oranda değişiklik olmamış, %2 oranda başarıda düşüklük tespit edilmiştir. Bu başarıda düşüklüğü araştırdığımız da genellikle öğrenciden kaynaklanan sıkıntılar (Sınava girmediği, rahatsızlandığı vb) olduğu görülmüştür.  

   ÖNERİLER
    
 1. Sosyal Medya'nın direkt olarak farkedilmese de eğitimde kullanılıyor ve bu kullanımın artırılması gerekiyor.
2. Türkiye'de genç nesilin büyük bir çoğunluğu bir sosyal medya sitesine üye ve günlük takiplerde bulunuyor. Bu durumu göz önüne alırsak sosyal medya da eğitimler verilebilir ve yetişen genç nesil daha hızlı ve pratik eğitilebilir.
3. Eğitimde yaşanan aklaklıklardan dolayı eksik kalınan öğretimler, sosyal medya ile bir nebze de olsa giderilebilir.
4. Sosyal medya fiziki ortamdan bağımsız olduğu için, Eğitimde yaşanan bu tarz aksaklıkların giderilmesinde yardımcı olabilir.
5. Etkili bir öğrenme ve öğretmenin görşel ve işitsel materyallerden geçtiğini hepimiz biliriz. Bu bağlamda sosyal medya ile bu uygulamaları rahatlıkla gerçekleştirebiliriz.
6. Örgün eğitimde yapılan yatırımların çok fazla olmasından dolayı çok büyük bir bütçeye ihtiyaç vardır. Fakat Sosyal medya gibi araçlarla eğitime olan harcamaları bir nebze  düşürebiliriz.
7. Örgün eğitim belirli saat dilimlerinde yapılması gerektiğinden bir çok sıkıntıya sebebiyet verir. Fakat Sosyal medya ile yaşanan bu sıkıntıları zaman ve süre kısıtlaması olmadan giderebiliriz.
8. En iyi öğrenmenin eğlenceli, rahat ve huzurlu ortamlarda gerçekleştiğini biliriz. Sosyal medya ortamlarında da kişiler kendilerini daha rahat ve özgür hissetiklerinden dolayı, daha etkin bir eğitim öğretim sağlanabilir.
9. Eğitimde dönütler ve tekrarlar öğrenmenin olmassa olmazlarıdır. Sosyal medya ile hem daha kısa sürede hem de etkin tekrar ve dönütler sağlanabilir.
10. Yapılan her kısıtlamanın daha ilgi çekici olacağı ve kontrolünün daha zor olacağı bilinebilir bir gerçekliktir, bu bağlamda eğitim ortamlarında yapılan sosyal medya kısıtlamaları öğrencilerin daha çok ilgisini çekmekte ve yetişkinlerin bu ortamları denetlemesi daha zor olmaktadır. Özgür bir sosyal medya ortamında biz eğitmenlerin denetimi ve gözetimi sayesinde sosyal medya ortamlarının pozitif yönde kanalize edilebilinir ve öğrencileri daha sağlıklı yönlere teşvik edebiliriz. Yasaklanan sosyal medya ortamlarında öğrencileri kontrol edemeyeceğimiz gibi, kötü ortam ve paylaşılara maruz bırakmış sayılırız. Temennimiz sosyal medya ortamlarının eğitim kurumlarında kullanımasına müsade gösterilmesi ve böylece öğrencilerimizi iyiye, güzele, doğruya biz eğitmenlerin denetiminde yönlendirilmesidir. 








































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder