28 Mayıs 2012 Pazartesi

MEDYA MARTILARI LOGO YAPIM YAZISI (EREN KILIÇKAYA)

Merhaba öncelikle logo yapımı için aklıma düşündüm taşındım en sonunda aklıma doğru düzgün bir logo tasarımı geldi. Photoshop’da epey uğraştım ama profesyonel olmadı. Bir kaç tane daha örnek vardı aklında. Onları da yaptım örneğin bir tanesi cift katlı yuvarlak etrafı olan ortasında martı olan etrafındaki yuvarlağın içinde ‘’Medya Martıları 2011-2012’’ yazıyordu. O biraz profesyonele benzedi. Bütün logoları yaptım hepside birbirinden güzeldi. Photoshop da çalışırken öğretmenimden eğitim aldım. Ayrıntılara çok dikkat ettim. Yapacağım her şeyi aklımdan hesapladım. Hatta yapacağım birkaç logoyu deneme amaçlı olarak açılarını değiştirdim ama biraz bozuk oldu. En sonunda o logoyu ve diğer yaptığım logoların hepsini öğretmenime gösterdim.

En sonunda logo’yla ilgilenen okulumuz Türkçe öğretmenlerinden ‘’Esra ŞEN KULA’’ya başvurdum. Öğretmenimle konuştum içinde: Facebook, Twitter, LinkedIn ve Youtubenin bulunduğu üstünde ‘’Medya Martıları’’ yazan bir logo tasarımı istedik. Bir tasarım firmasından yardım aldık. Bize taslak logolar oluşturdular.

Bizde oluşturulan logo’lardan istediğimizi aldık. Proje için çalışmaya geldiğimizde öğretmenimiz bize logo’yu gösterdi. Ortasında martı olan alt tarafında: Facebook, Twitter, LinkedIn ve Youtube’nin logolarının bulunuyordu üst taraf da ise ‘’Sosyal Martı’’ yazıyordu.Logo istediğimiz gibiydi ama bir sorun vardı üst tarafta ‘’Sosyal Martı’’ yazıyordu. Photoshop ile o yazıyı sildik Ortada bir martı vardı.


O yazının yerine ‘’Medya Martıları’’ yazdık ve yazıyı sınıra kadar uzattık. Ortadaki martıyı kopyalayarak 3 hale getirdik. Birisi sola birisi sağ diğeri ise bize bakıyordu. Logoda son ayarlamaları yaptık ama bir sorun vardı martıların yerleri tam olarak ayarlayamamıştık hemen biraz sağ biraz sola derken tam yerine oturttuk. Artık logomuz hazırdı yazı biraz küçüktü yazıyı da büyültüp yazı şeklini de değiştirdik. Arık logoyu web sitemize ve facebook sayfa ve profilimize koyduk. Desteklerinden dolayı ‘’Esra ŞEN KULA’’ya ve ‘’Eray KULA’’ya teşekkür ederiz.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder